منطق چیست؟؟؟

 

منطق چیست؟

شاگردی از استادش پرسید: منطق چیست؟

استاد کمی فکر کرد و جواب داد: گوش کنید،مثالی میزنم...دو مرد پیش من میان، یکی تمیز ودیگری کثیف.من به اونها پیشنهاد میکنم که حمام کنن.شما فکر میکنین کدوم یک این کار رو انجام میدن؟

هردو شاگرد یک زبان جواب دادن:خب ،مسلما کثیفه!

استاد گفت: نه،تمیزه؛ چون اون به حمام کردن عادت کرده وکثیفه قدر اونو نمیدونه.پس چه کسی حمام میکنه؟

-تمیزه!

استاد: نه، کثیفه؛ چون اون به حمام احتیاج داره!

وباز پرسید: خب، پس کدام یک از مهمانان من حمام میکنن؟

-کثیفه!

-استاد: نه، هر دو!تمیزه به حمام عادت داره وکثیفه به حمام احتیاج داره.خب آخرش کی به حمام میره؟

-هردو!

استاد این بار توضیح داد: نه، هیچ کدام!چون کثیفه به حمام عادت نداره وتمیزه هم به حمام کردن نیازی نداره!

شاگردان با اعتراض گفتن: بله درسته، ولی ما چه طور میتونیم تشخیص بدیم؟ شما هربار یه چیزی میگین وهر دفعه هم درسته.

استاد در پاسخ گفت: خب پس متوجه شدید، این یعنی منطق! خاصیت منطق بسته به این است که چه چیزی را بخواهی ثابت کنی...

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: من و صدف ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

به وبلاگ "لحظه ای تامل (من و صدف)" خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , lahzehitaammol.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM